Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy jogszabályi előírás alapján az ügyfelek elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, a kérelmek csak elektronikus úton nyújthatók be. Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett szervezetektől papír alapon beérkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.

 

A kérelem beadásához rendelkezésre állnak a Nyomtatványok fül alatt szereplő nyomtatványok, melyeket kitöltve és kinyomtatva tud hatóságunkhoz eljuttatni e-papír (epapir.gov.hu) szolgáltatáson keresztül.

Címzett: Tiszaújváros Város Önkormányzata

témacsoport: Önkormányzati igazgatás

ügytípus: Kereskedelmi ügyek

 

Továbbá a kérelem benyújtható az e-önkormányzat hivatali portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) keresztül is az ott található űrlap kitöltésével.

 

A Kormány az ipari telepek engedélyezésére, illetve a telepek működésének bejelentésére irányuló eljárások lefolytatására a települések jegyzőjét jelöli ki. A jegyző hatásköre a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II.27.) Korm. rendelet értelmében a rendelet 1. és 2. számú mellékletében megfogalmazott tevékenységek folytatásának engedélyezésére terjed ki.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy az 1. és 2. mellékletben meghatározott ipari tevékenység csak a külön jogszabály szerinti telken, építményben vagy építményen belül önálló rendeltetési egységben (a továbbiakban együtt: telep) a rendeletben meghatározottak szerint folytatható.

 

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy amennyiben az ipari telepen a kereskedelmi jogszabályok hatálya alá tartozó tevékenységet is kívánnak folytatni, úgy arra vonatkozóan külön bejelentést kell tenniük vagy kérelmet kell benyújtaniuk hatóságunkhoz. Az erre vonatkozó tájékoztatást a „KERESKEDELMI ELJÁRÁSOK” menüpont alatt találják.

 

Bejelentés köteles tevékenység a Korm. rendelet

 

Egyéb esetben a rendelet 2. számú mellékletében meghatározott ipari tevékenységet csak jogerős vagy végleges telepengedély birtokában lehet folytatni.

 

Bejelentéshez kötött ipari tevékenység bejelentése, telepengedély iránti kérelem

 

I. Bejelentés köteles ipari tevékenység bejelentése

 

Szükséges iratok jegyzéke:

  1. Nem a kérelmező tulajdonában lévő telep esetében a telep használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okirat (a tulajdoni lap kivételével).
  2. Haszonélvezet esetében a haszonélvező, illetve közös tulajdon esetében a tulajdonostárs hozzájárulását igazoló okirat.
  3. Cég esetében aláírási címpéldány.
  4. Meghatalmazás, amennyiben nem az aláírásra jogosult jár el.
  5. Az eljárás igazgatási szolgáltatási díjának (5.000 Ft) befizetéséről szóló igazolás, amelyet a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal 11734114-15726463 számú számlájára szükséges átutalni.

 

Nyomtatvány: Bejelentéshez kötött ipari tevékenység bejelentése

Ügyintézési határidő: 8 nap

Fizetendő díjak, illetékek: 5.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj

 

A jegyző a telepengedély iránti kérelem elbírálása során köteles meggyőződni arról, hogy a helyi építési szabályzat, illetve annak hiányában a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény (a továbbiakban: Méptv.) 83. §-a szerint a kérelemben feltüntetett telepen az adott tevékenység végezhető-e. A jegyző, amennyiben megállapítja, hogy az adott tevékenység a telepen nem végezhető, az ipari tevékenység végzését megtiltja és a telepet bezáratja. Ezért javasoljuk, hogy a bejelentés benyújtása előtt keressék meg a Főépítészt annak egyeztetése érdekében, hogy a tevékenység az adott telepen folytatható-e.

 

A bejelentés benyújtását követően a hatóság a bejelentett tevékenységet nyilvántartásba veszi és az önkormányzat honlapján közzé teszi. A nyilvántartásba vételt követően az erről szóló igazolást megküldi a bejelentőnek.

 

II. Telepengedély iránti kérelem, engedélyköteles ipari tevékenység engedélyezése

 

Szükséges iratok jegyzéke:

  1. Nem a kérelmező tulajdonában lévő telep esetében a telep használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okirat (a tulajdoni lap kivételével).
  2. Haszonélvezet esetében a haszonélvező, illetve közös tulajdon esetében a tulajdonostárs hozzájárulását igazoló okirat.
  3. Cég esetében aláírási címpéldány.
  4. Meghatalmazás, amennyiben nem az aláírásra jogosult jár el.
  5. Környezetvédelmi tervfejezet.
  6. A telep helyszínrajza.
  7. Ha a telepként szolgáló építmény vagy az építményben az önálló rendeltetési egység a tevékenység végzésének megfelelő rendeltetésre 6 hónapnál nem régebbi véglegessé vált használatbavételi engedéllyel vagy tudomásulvétellel, illetve fennmaradási egyben használatbavételi engedéllyel rendelkezik, a használatbavételi vagy fennmaradási engedély.
  8. Az eljárás igazgatási szolgáltatási díjának (5.000 Ft) befizetéséről szóló igazolást, amelyet a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal 11734114-15726463 számú számlájára szükséges átutalni.

 

Az engedély megadása esetén a tevékenység folytatását a hatóság nyilvántartásába rögzíti, és az önkormányzat honlapján közzé teszi. A nyilvántartásba vételt követően az erről szóló határozatot megküldi a kérelmezőnek.

 

Nyomtatvány: Kérelem telepengedély köteles ipari tevékenység folytatásáról

Ügyintézési határidő: 30 nap

Fizetendő díjak, illetékek: 5.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj.

 

Nyilvántartásban szereplő adatokban bekövetkező változás bejelentése

 

Az ipari tevékenység végzője a telepengedély megadását, illetve a bejelentést követően a nyilvántartásban szereplő adatokban bekövetkezett változást – az ipari tevékenység változtatását ide nem értve – haladéktalanul, írásban köteles bejelenteni a jegyzőnek.

A jegyző az adatváltozást a nyilvántartásba bejegyzi. Telepengedély-köteles tevékenység esetében a jegyző a nyilvántartásba való bejegyzést követően, a korábban kiadott telepengedély bevonásával egyidejűleg a módosított adatoknak megfelelő telepengedélyt ad ki.

 

Szükséges iratok jegyzéke:

  1. A megváltozott adatokat igazoló dokumentumok.
  2. Cég esetében aláírási címpéldány.
  3. Meghatalmazás, amennyiben nem az aláírásra jogosult jár el.
  4. Az eljárás igazgatási szolgáltatási díjának (5.000 Ft) befizetéséről szóló igazolást, amelyet a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal 11734114-15726463 számú számlájára szükséges átutalni.

 

Nyomtatvány: Bejelentés köteles ipari tevékenység adataiban bekövetkező változás bejelentése

Ügyintézési határidő: 8 nap

Fizetendő díjak, illetékek: 5.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj.

 

A telek használatára jogosult személyében bekövetkező változás

 

A telek használatára jogosult személyében bekövetkező változást az új jogosultnak kell bejelentenie.

 

Szükséges iratok jegyzéke:

  1. A megváltozott adatokat igazoló dokumentumok.
  2. Cég esetében aláírási címpéldány.
  3. Meghatalmazás, amennyiben nem az aláírásra jogosult jár el.
  4. Az eljárás igazgatási szolgáltatási díjának (5.000 Ft) befizetéséről szóló igazolást, amelyet a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal 11734114-15726463 számú számlájára szükséges átutalni.

 

Nyomtatvány: Telepengedély köteles ipari tevékenység adataiban bekövetkező változás bejelentése

Ügyintézési határidő: 8 nap

Fizetendő díjak, illetékek: 5.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj.

 

Ipari tevékenység megszüntetésének bejelentése

 

Az ipari tevékenység megszüntetését az ipari tevékenység végzője köteles a jegyzőnek a megszűnést követően haladéktalanul bejelenteni és - telepengedély-köteles tevékenység esetében - a telepengedélyt leadni. Az ipari tevékenységet a jegyző törli a nyilvántartásból.

 

Szükséges iratok jegyzéke:

Cég esetében aláírási címpéldány.

Meghatalmazás, amennyiben nem az aláírásra jogosult jár el.

 

Nyomtatvány: Telephely megszüntetése

Ügyintézési határidő: 8 nap

Fizetendő díjak, illetékek: Az eljárás költség- és illetékmentes.