A Polgármesteri Hivatal Ügyfél-tájékoztató munkatársa kérelemre kiállítja a hatósági bizonyítványt. Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a hatósági bizonyítványban fel kell tüntetni, hogy azt kinek, milyen célból, mely szerv eljárásában történő felhasználásra és milyen bizonyítékok alapján adták ki.

 

A hatósági bizonyítvány tartalmát - az ellenkező bizonyításáig - mindenki köteles elfogadni.

 

A hatósági bizonyítvány kiadására meghatározott határidő: sommás eljárás esetén 8 nap.

 

Ha az ügyfél valótlan vagy olyan adat igazolását kéri, amellyel a hatóság nem rendelkezik, a hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja.

 

Szükséges iratok:

• személyazonosságot igazoló hatósági igazolvány

• lakcímet igazoló hatósági igazolvány

 

A hatósági bizonyítvány kiállításához, továbbá szükséges két tanú megjelenése az Ügyfél-tájékoztató munkatársa előtt.