A Polgármesteri Hivatal Ügyfél-tájékoztató munkatársa kérelemre kiállítja a hatósági bizonyítványt. Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a hatósági bizonyítványban fel kell tüntetni, hogy azt kinek, milyen célból, mely szerv eljárásában történő felhasználásra és milyen bizonyítékok alapján adták ki.
A hatósági bizonyítvány tartalmát - az ellenkező bizonyításáig - mindenki köteles elfogadni.
A hatósági bizonyítvány kiadására meghatározott határidő: sommás eljárás esetén 8 nap.
Ha az ügyfél valótlan vagy olyan adat igazolását kéri, amellyel a hatóság nem rendelkezik, a hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja.
Szükséges iratok:
• személyazonosságot igazoló hatósági igazolvány
• lakcímet igazoló hatósági igazolvány
A hatósági bizonyítvány kiállításához, továbbá szükséges két tanú megjelenése az Ügyfél-tájékoztató munkatársa előtt.